آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com 3 آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً را قرار دادیم . از آیات قرآنی بسیار مجرب و سریع الاجابه برای وسعت و گشایش رزق و روزی و زیاد شدن رزق و روزی آیه سه سوره مبارکه طلاق می باشد که در ادامه مطلب توضیحات کامل را قرار دادیم . سایت ملکوتی ها …

,آیه 3 سوره طلاق,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی,آیه 3 سوره طلاق با معنی,آیه 3 سوره طلاق معنی,اية 3 سورة الطلاق,آیه 2-3 سوره طلاق,سوره طلاق ایه 2 و 3,آیه 2 و 3 سوره طلاق بعد از نماز,آیه 2 و 3 سوره طلاق,آیه 2 و 3 سوره طلاق با معنی,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی نی نی سایت,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی صوتی,معنی آیه 2 و 3 سوره طلاق,آیه 3 سوره طلاق با ترجمه,آية 3 من سورة الطلاق,اية رقم 3 سورة الطلاق,الآية 3 من سورة الطلاق,الآية 3 سورة الطلاق,تفسير الآية 3 سورة الطلاق,تفسير آيه 3 سوره الطلاق,تفسير آية 3 من سورة الطلاق,اية رقم 3 من سورة الطلاق,تفسير آية رقم 3 من سورة الطلاق,آیه 2 و 3 سوره طلاق صوتی,آیات 2 و 3 سوره طلاق,تفسیر آیه 2 و 3 سوره طلاق,خواص آيه 2 و 3 سوره طلاق,تلاوت آیه 2 و 3 سوره طلاق,متن آیه 2 و 3 سوره طلاق,سوره طلاق آیه 2 و 3,سوره طلاق آیه 2 و 3 صوتی,سوره طلاق آیه 2 و 3 نی نی سایت,سوره طلاق آیات 2 و 3,سوره الطلاق آيه 2 و 3,متن سوره طلاق آیه 2 و 3,تلاوت سوره طلاق آیه 2 و 3,خواص سوره طلاق آیه 2 و 3,سوره طلاق آیه 2-3,سورة الطلاق آية 2 3

آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً

خواص و فضیلت آیه 3 سوره طلاق,فواید خواندن آیه 3 سوره طلاق,آیه سوره طلاق برای وسعت رزق و روزی,آیه طلاق برای گشایش روزی,ختم آیه 3 سوره طلاق

آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

«انی لأعلم آیه لو اخذ بها الناس لکفتهم»

من آیه‌ای را می‌شناسم که اگر مردم به آن عمل کنند، تمام مشکلاتشان حل می‌شود

سپس آیه «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» را تلاوت فرمودند.

«فَأَتاهُمُ اللّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا»

یعنی گاهی مهر و قهر الهی غیر منتظره و به شکلی که گمان نمی‌رود به انسان می‌رسد.

أثر تقوا فقط در آخرت نیست.

امام صادق علیه السلام در مورد جمله، «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» فرمود:این گشایش روزی، برای تقوا پیشه گان در دنیاست.

پیام های آیات 2 و 3 سوره طلاق:

۱- زمان بندی احکام دینی، باید به دقت مراعات شود. (هم آغاز زمان عدّه:«فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ» و هم پایان آن: «فَإِذا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ» ذکر شده است.)
۲- کار‌ها باید از ابتدا دارای برنامه و زمان مشخص باشند. «أَجَلَهُنَّ»
۳- هم ادامه زندگی باید به نحو پسندیده باشد و هم جدایی و طلاق. «فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ»
۴- رفتار شایسته چه در حال صلح و آشتی و چه در حال قهر و جدایی، از حقوق همسر است« فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ ».
۵-نگاه داری همسر، مقدّم بر جدایی است. ابتدا فرمود: «فَأَمْسِکُوهُنَّ» و سپس «فارِقُوهُنَّ».
۶- آیین همسرداری یا طلاق باید مورد پذیرش شرع و پسند عقل باشد«بِمَعْرُوفٍ».
۷- به دلیل ضعف جسمی و نارسایی، آداب و رسوم اجتماعی و تاریخی، حقوق زنان بیشتر پایمال شده و می‌شود؛ لذا بیشترین خطاب‌های قرآن در مورد مراعات حقوق به مردان است. «فَأَمْسِکُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ، فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ»
۸-جدایی و طلاق، همراه با کرامت و به دور از هر گونه تحقیر صورت گیرد «فارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ».
۹- شرط صحت طلاق، حضور دو شاهد عادل است «وَ أَشْهِدُوا ذَوَیْ عَدْلٍ مِنْکُمْ».
۱۰- برای حفظ حقوق طرفین، گرفتن دو شاهد عادل، نشانه محکم کاری و دقّت است «وَ أَشْهِدُوا ذَوَیْ عَدْلٍ مِنْکُمْ».
۱۱- کسانی که در محضر آنان طلاق جاری می‌شود، باید عادل باشند«ذَوَیْ عَدْلٍ مِنْکُمْ» یعنی عدالت سرمایه آنان باشد.
۱۲- افراد عادل نیز به تذکّر نیازمندند «أَشْهِدُوا ذَوَیْ عَدْلٍ مِنْکُمْ وَ أَقِیمُوا الشَّهادَهَ لِلّهِ».
۱۳- حبّ و بغض‌ها نباید در قضاوت ما تأثیرگذار باشد «أَقِیمُوا الشَّهادَهَ لِلّهِ» (مشابه این جمله، در آیه ۱۳۵ نساء آمده است که می‌فرماید: «کُونُوا قَوّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلّهِ وَ لَوْ عَلی أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوالِدَیْنِ وَ الْأَقْرَبِینَ»).
۱۴- گواهی دو شاهد عادل باید همراه با حفظ حقوق مردم و اخلاص باشد «أَقِیمُوا الشَّهادَهَ لِلّهِ» (در کلمه «أَقِیمُوا» برپاداشتن حقوق مردم و در کلمه «لِلّهِ» اخلاص در عمل نهفته است).
۱۵- اقامه حقوق مردم، ارزشی هم وزن اقامه نماز و دین دارد. (در قرآن کلمه «أَقِیمُوا» درباره نماز، دین، شهادت و وزن مطرح شده است؛ «أَقِیمُوا الدِّینَ» ، «أَقِیمُوا الصَّلاهَ» ، «أَقِیمُوا الْوَزْنَ» و «أَقِیمُوا الشَّهادَهَ».

۱۶- موعظه تنها تذکرات اخلاقی نیست، بلکه دستورات فقهی نیز نوعی موعظه است. فَأَمْسِکُوهُنَّ … فارِقُوهُنَّ … أَشْهِدُوا … ذلِکُمْ یُوعَظُ بِهِ.
۱۷- پند پذیری، نشانه ایمان واقعی است «یُوعَظُ بِهِ مَنْ کانَ یُؤْمِنُ».
۱۸- به جای پیمودن راه‌های ناشناخته سیر و سلوک، عمل به احکام الهی بهترین موعظه و راه سازندگی انسان است «یُوعَظُ بِهِ مَنْ کانَ یُؤْمِنُ».
۱۹- حل مشکلات از طریق گناه، رفتن به بیراهه است. تقوا و خدا ترسی موجب خروج انسان از مشکلات و تنگنا‌های زندگی است «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً».
۲۰- راه رهایی از تمام بن بست ها، (که از جمله آن اختلافات زن و شوهر است، تقواست «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً».
۲۱- در مدیریّت بحران‌ها و فتنه ها، دو چیز راه نجات است:
الف) تقوا «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً».
ب) تمسک به قرآن «اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن».

۲۲- زن و شوهری که به ناچار با طلاق از هم جدا می‌شوند، اگر تقوا را مراعات کنند، مشمول لطف ویژه خداوند می‌شوند «یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ».
۲۳- کسانی که با گناه زندگی خود را تأمین می‌کنند، راه دریافت روزی‌های پیش بینی نشده را به روی خود می‌بندند« وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ … یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ».
۲۴- اراده خدا در چارچوب محاسبات انسان نیست«یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ».
۲۵- رعایت امور معنوی، در زندگی مادّی اثر گذار است. (امداد‌های غیبی، در زندگی انسان نقش مؤثری دارند.) «مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ».
۲۶- انسان متقی، خواست خود را در مسیر خواست و اراده خدا قرار می‌دهد و، چون اراده الهی بن بست ندارد، انسان متقی نیز به بن بست نخواهد رسید «وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً».
۲۷- همیشه رزق زیاد وابسته به کار زیاد نیست. وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ … یَرْزُقْهُ همان گونه که همیشه مقدار و کمّیت آن مهم نیست. امام صادق (ع) در تفسیر «یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ» فرمودند:خداوند در آنچه به او داده برکت می‌دهد.

۲۸- تقوا و توکل دو اهرم برای خروج از بن بست است«وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ … وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ ..».
۲۹- برای تأمین زندگی امروز، تقوا وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ … یَرْزُقْهُ و برای آینده، توکل لازم است «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ».
۳۰- تقوا، مقدّم بر توکل است.« وَ مَنْ یَتَّقِ اللّهَ … وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ».
۳۱- بدون لطف خداوند، هیچ عامل دیگری کارآمد و کافی نیست«فَهُوَ حَسْبُهُ».
۳۲- در اراده و خواست تمام افراد و حکومت ها، احتمال شکست و ناکارآمدی و بن بست وجود دارد. تنها امری که شکست در آن راه ندارد، خواست و اراده خداوند است «إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ».
۳۳- دلیل توکل ما، قدرت بی نهایت الهی است« وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ … إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ».
۳۴- معنای توکل ما و قدرت خداوند آن نیست که انسان به همه خواسته‌های خود می‌رسد، زیرا تمام امور هستی قانونمند است و حساب و کتاب دارد «وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْراً».

روش‌های ختم آیه و من یتق الله

برای ختم این آیه روش‌های متفاوتی ذکر شده است، برخی از این روش‌ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

روش اول ختم :

الف) روز پنج‌شنبه غسل کرده، وضو ساخته و دو رکعت نماز خوانده شود. پس از آن صد صلوات فرستاده شده و این آیه ۱۵۹ بار قرائت شود.

ب) این دستورالعمل را چهل روز تکرار کرده و پس از آن از خداوند ملتمسانه طلب حاجت بشود.

ج) در روز چهلم این آیه ۱۷۹ بار تکرار بشود. (جمعا ۶۳۸۰)

د) علاوه بر این در برخی روایات گفته شده است که در طول چهل روز، روزانه ۱۱۰ بار سوره «العادیات» نیز خوانده شود.

الف) روز پنج‌شنبه غسل کرده، وضو ساخته و دو رکعت نماز خوانده شود. پس از آن صد صلوات فرستاده شده و این آیه ۱۵۹ بار قرائت شود.

ب) این دستورالعمل را چهل روز تکرار کرده و پس از آن از خداوند ملتمسانه طلب حاجت بشود.

ج) در روز چهلم این آیه ۱۷۹ بار تکرار بشود. (جمعا ۶۳۸۰)

د) علاوه بر این در برخی روایات گفته شده است که در طول چهل روز، روزانه ۱۱۰ بار سوره «العادیات» نیز خوانده شود.

روش دوم ختم :

بیشتر بخوانید  دعای مجرب برای رفع قهر و لجبازی و افزایش مهر و محبت بین اعضای خانواده تضمینی

الف) به مدت چهل روز این آیه ۶۳۷۹ مرتبه خوانده شود.

ب) روز ابتدای آن باید دوشنبه و روز پایان آن جمعه باشد.

ج) قبل از خواندن غسل کرده، وضو ساخته، دو رکعت نماز خوانده بشود. پس از نماز نیز صد سوره «حمد»، صد سوره «الم نشرح» و صد صلوات خوانده شود.

د) در روز چهلم نیز پس از خواندن دعا صد مرتبه سوره «حمد»، صد مرتبه سوره «الم نشرح» و صد صلوات خوانده شود. سپس این این دعا قرائت بشود:

«اللهمّ أغنِنی بِحلالِکَ عن حرامِک و بِفَضلِکَ عمّن سِواک إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.»

و سپس ۷۰ مرتبه این دعا خوانده شود:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً.»

ه) اگر در طول این چهل روز، خواندن دعا در یکی از روزها فراموش بشود، باید از ابتدا ختم را شروع کرد.

و) اگر پس از پایان این ختم اثر آن ظاهر نشد، می‌توان چهل روز دیگر این ختم را مجدداً تکرار کرد.

روش سوم ختم :

الف) خواندن این آیه را در روز پنج‌شنبه شروع کرده و ۳۵۹ بار در روز به مدت ۴۱ روز تکرار شود.

ب) در حین خواندن آیه، فرد نباید هیچ تکلم دیگری بکند.

ج) بعد از ختم این آیه بگوید:

یا فتاح یا رزاق یا واسع.

,آیه رزق و روزی,آیه رزق و روزی مغازه,آیه رزق و روزی سوره طلاق,آیه رزق و روزی صوتی,آیه رزق و روزی در سوره مائده,آیه رزق و روزی حلال,ایه رزق و روزی برای مغازه,آیات رزق و روزی,آیه کوتاه رزق و روزی,آیه ی رزق و روزی,آیه رزق و روزی مغازه صوتی,ایه برای رزق و روزی مغازه,ایه رزق روزی مغازه,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی,کدام آیه سوره طلاق برای رزق و روزی,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی نی نی سایت,آیه 3 سوره طلاق برای رزق و روزی صوتی,آیه رزق روزی صوتی,آیه قرآن برای رزق و روزی صوتی,آیه جهت رزق و روزی,آیه افزایش رزق و روزی,آیه قرآن رزق و روزی,آیه گشایش رزق و روزی,آیه کوتاه رزق و روزی صوتی,سوره کوتاه برای رزق و روزی,آیه ی افزایش رزق و روزی,ایه ی قران برای رزق و روزی,دانلود آیه ی رزق و روزی,آیه ی قرآنی برای رزق و روزی,آیه ای درباره ی رزق و روزی

بیشتر بخوانید  دعای مجرب رفع دعوا و ناسازگاری زوجین

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *