4 دعای مجرب برای رفع بلا و بیماری و گرفتاری ها تضمینی از امامان معصوم (ع)

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com 4 دعای مجرب برای رفع بلا و بیماری و گرفتاری ها تضمینی از امامان معصوم (ع)را قرار دادیم . مجموعه ای از 4 ذکر و دعای مجرب و سریع الاجابه برای رفع بلا و شفای بیماری و رفع گرفتاری و مشکلات 100 درصد تضمینی و قطعی …

در اعماق تاریخ اسلام، امامان معصوم (ع) به عنوان رهنمودهای الهی و دلایل انسانیت، به مردم دعا و ذکرهایی را آموختند که به تسکین و رفع بلاها، بیماری‌ها و گرفتاری‌ها کمک می‌کنند. این امامان معصوم (ع)، به عنوان واسطه‌ای بین انسان و خدا، دعاهایی تضمینی و قطعی را به مردم آموختند که با ایمان و صداقت، می‌توانند به شفای بیماری‌ها، رفع بلاها و گرفتاری‌ها دست یابند. در وبسایت malakootiha.com، مجموعه‌ای از 4 دعای مجرب برای رفع بلا و شفای بیماری و گرفتاری‌ها منتشر شده است که با استفاده از آن‌ها، امیدواریم که مشکلات و بلاهایی که بر سر ما آمده است، رفع شده و به شادی و آرامش دست یابیم.

دعای مجرب برای رفع بلا و بیماری و گرفتاری ها تضمینی از امامان معصوم (ع)

دعای رفع بیماری,دعای رفع بیماری و گرفتاری,دعای رفع بلا و گرفتاری,دعای قوی و مجرب رفع بلا

4 دعای مجرب برای رفع بلا و بیماری و گرفتاری ها تضمینی از امامان معصوم (ع)

در فرهنگ قرآن و عترت (ع)، آموزه‌های فراوانی دربارۀ موضوعات مختلف از جمله حل مشکلات شیعیان و رفع گرفتاری، بیماری و بلا از آنان مطرح شده است. مطابق روایات معتبر و مورد توصیه بزرگان، برخی از ادعیه‌ها و آیاتی را که برای دفع بلا، بیماری و گرفتاری و… توصیه شده است، بیان می‌کنیم.

یکی از ادعیه‌های پرتکرار در فرهنگ اسلامی، دعای جوشن کبیر است که به آن جهت توجه زیادی شده است. این دعا به عنوان یکی از مواردی که برای حل مشکلات و رفع گرفتاری و بلا توصیه شده است، شناخته می‌شود. این دعا از یک سلسله از نام‌های خداوند تشکیل شده است که هر یک از آنها صفات و خصوصیات خداوند را نشان می‌دهد. در این دعا، انسان خود را محتاج به رحمت و بخشش خداوند می‌بیند و از او کمک می‌طلبد. از اهمیت و تأثیر بالای این دعا در حل مشکلات و رفع بلا و بیماری، شهود و گفت و شنود‌های زیادی در جوامع مختلف به دست آمده است.

۱ ـ. امام صادق فرمود: این دعا سه مرتبه صبح و سه مرتبه شب خوانده شود:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ؛

بیشتر بخوانید  دعا ازدواج و بخت گشایی - دعا برای آمدن خواستگار خوب

خداوندا! من را در آن پوششى که از هر بلا و آفتى حفظ مى کند و هر کسى را که بخواهى در آن قرار مى‌دهى، قرار بده.» (الکافی، ج‏۲، ص: ۵۳۴)

دعا و تضرع به خداوند و اعتماد به او، از اصولی‌ترین عوامل برای حفظ و حفاظت از خود در برابر بلاها و آفات است. امام صادق در این حدیث بیان کرده که خواندن این دعا سه مرتبه صبح و سه مرتبه شب، کمک می‌کند تا انسان در پوششی قرار گیرد که او را از هر گونه بلایی محافظت می‌کند. این دعا نشان از اعتماد و توکل بر خداوند دارد و این اعتقاد به او، می‌تواند به عنوان یک تسلیح مهم برای مقابله با مشکلات و بلاها در زندگی انسان‌ها محسوب شود. بنابراین، توصیه می‌شود که انسان‌ها این دعا را به عنوان یک عمل روزانه در برنامه‌ی خود قرار دهند تا از حفظ و حفاظت از خود در برابر مشکلات و بلاها بهره‌مند شوند.

۲ ـ. امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمود:

هرکس این ۶ آیه را هر صبح بخواند خداوند متعال او را از هر بدی و مرضی کفایت می‌کند:

بسمِ اللهِ الرّحمنِ الرَّحیمِ
۱) قل لَّن یُصِیبَنَا إِلاَّ مَا کَتَبَ اللّهُ لَنَا هُوَ مَوْلاَنَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ.

بگو: هرگز جز آنچه خدا برای ما خواسته به ما نخواهد رسید، اوست مولای ما، و البته اهل ایمان در هر حال باید بر خدا توکل کنند. (توبه/۵۱)

۲) وإِن یَمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلاَ کَاشِفَ لَهُ إِلاَّ هُوَ وَإِن یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلاَ رَآدَّ لِفَضْلِهِ یُصَیبُ بِهِ مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ؛

و اگر خدا بر تو ضرری خواهد هیچ کس جز او دفع آن ضرر نتواند، و اگر خیر و رحمتی خواهد باز احدی منع فضل او نتواند، که فضل و رحمت خود را به هر کس از بندگان بخواهد البته می‌رساند و اوست خدای بسیار آمرزنده و مهربان. (یونس/۱۰۷)

۳) ومَا مِن دَآبَّةٍ فِی الأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ؛

و هیچ جنبنده در زمین نیست جز آنکه روزی‌اش بر خداست و خدا قرارگاه (منزل دائمی) و آرامشگاه (جای موقت) او را می‌داند، و همه احوال خلق در دفتر علم ازلی خدا ثبت است. (هود/۶)

۴) وکَأَیِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَإِیَّاکُمْ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ؛

و چه بسیار حیوانات که خود بار روزی خود نکشند، خدا (بدون هیچ کوشش) به آن‌ها و هم به شما روزی می‌رساند، و او شنوا و داناست. (عنکبوت/۶۰)

بیشتر بخوانید  دعای حفظ از شر دشمن و حفظ از خطرات و حفظ از بلا و مصیبت

۵) ما یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِن بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ. دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود، و اوست خدای بی‌همتای با حکمت و اقتدار. (فاطر/۲)

۶) قلْ أَفَرَأَیْتُم مَّا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ….

بگو: چه تصور می‌کنید، آیا همه بت‌هایی که جز خدا می‌خوانید، اگر خدا بخواهد مرا رنجی رسد آن بتان می‌توانند آن را رفع کنند؟ یا اگر خدا بخواهد مرا به رحمتی رساند بتان می‌توانند آن رحمت را از من باز دارند؟ بگو: خدا مرا کافی است، که متوکلان عالم بر او توکل می‌کنند. (زمر/۸۳)

و بعد بگوید:

حسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.

پس هرگاه مردم روگردانیدند بگو: خدا مرا کفایت است که جز او خدایی نیست، من بر او توکل کرده‌ام و او رب عرش بزرگ است. (توبه/۱۲۹)

وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اَللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ مِنْ شَرِّ مٰا خَلَقَ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِیِّ اَلعظیم. (بحارالانوار، ج. ۸۶، ص. ۳۳۷)

خواندن این شش آیه هر صبح، به مؤمنان کمک می‌کند تا با اعتماد به خداوند، از هر چیز بدی و مرضی که برایشان تعیین شده، محافظت کنند. این آیات نشان می‌دهند که همه چیز در دست خداوند است و او بر همه چیز قدرت دارد. حتی حیوانات نیز روزی خود را از خداوند دریافت می‌کنند و هیچ کس نمی‌تواند این روزی را از آن‌ها باز دارد. اعتماد به خداوند و توکل بر او، به مؤمنان امکان می‌دهد تا در هر شرایطی آرامش و امنیت داشته باشند و از رحمت‌های او بهره‌مند شوند. از طرفی، اعتماد به خداوند و توکل بر او، انسان را از بیماری‌ها و مشکلاتی که ممکن است برایش پیش آید، حفاظت می‌کند و او را به سوی رحمت و برکت خداوند هدایت می‌کند.

۳ ـ. ابودرداء می‌گوید: از رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله) شنیدم که فرمود:

هرکه این دعا را در صبحگاهان یکبار بخواند، در آن روز هیچ بدی و مکروهی به او نمى‌رسد، و اگر این دعا در هنگام شب خوانده شود، هیچ بدى و ناراحتی به او نرسد:

بیشتر بخوانید  دعای دفع بلا , دعای حفظ از بلا , دعای حفظ از دشمن

«اَللّهُمَّ اَنْتَ رَبّى لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ عَلَیْکَ تَوَکَّلْتُ وَ اَنْتَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ ما شاءَ اللَّهُ کانَ وَ ما لَمْ یَشَاءْ لَمْ یَکُنْ اَعْلَمُ اَنَّ اللَّهَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ وَ اَنَّ اللَّهَ قَدْ اَحاطَ بِکُلِّ شَیْئٍ عِلْماً. اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ نَفْسى وَ مِنْ شَرِّ قَضاءِ السُّوءِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ ذى شَرٍّ وَ مِنْ شَرِّ الْجِنِّ وَ الاِْنْسِ وَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتَها اِنَّ رَبّى عَلى صراط مستقیم.» (مفاتیح‌الجنان)

ادعیه و زیکر از جمله عباداتی هستند که در اسلام اهمیت زیادی دارند. یکی از دعاهای معروف اسلامی که می‌تواند در تمام زمان‌ها و شرایط مؤثر باشد، دعای ابودرداء است. این دعا، با اعتراف به توحید و توکل بر خداوند، درخواست حفظ از هر گونه بدی و نیکوت از او می‌کند. تأکید بر قدرت و علم الهی، و اعتراف به اختیار الهی، از جمله مفاهیمی است که در این دعا بیان شده‌اند. از آنجایی که این دعا از منابع معتبر اسلامی نقل شده، اثربخشی آن بر افزایش ایمان و ارتباط با خداوند قوی‌تر می‌شود. از این رو، خواندن این دعا در ساعات مختلف روز، می‌تواند به افراد کمک کند تا با آرامش و اطمینان بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

۴ ـ. برای دفع بلا، بیماری و گرفتاری،

حرز حضرت جواد الائمه علیه‌السلام روی کاغذ نوشته شود و همراه باشد و روزی ۱۰ بار نیز خوانده شود:

«یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اکْفِنِی الْشُّرُورَ وَ آفاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور.» (مفاتیح‌الجنان)

حرز حضرت جواد (ع) یکی از حرزهای معروف است که برای دفع بلا، بیماری و گرفتاری توصیه می‌شود. این حرز باید روی کاغذ نوشته شده و همراه باشد و روزی حداقل ۱۰ بار خوانده شود.

متن این حرز به این شکل است:

«یا نُورُ یا بُرْهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِّ اکْفِنِی الْشُّرُورَ وَ آفاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُکَ النَّجاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور.»

این حرز به معنای درخواست کمک از خداوند در مواقع دشوار و نیازمندی‌های زندگی است و توصیه می‌شود که با ایمان و اخلاص خاصی خوانده شود تا نتیجه خوبی داشته باشد.

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *