متن دعای عریضه به امام زمان,متن عربی عریضه امام زمان برای حاجت

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com متن دعای عریضه به امام زمان,متن عربی عریضه امام زمان برای حاجت را قرار دادیم . نوشتن عریضه به امام زمان آداب و شرایط و روش خاصی دارد . برای طلب حاجت و حل مشکلات و گشایش در کار نوشتن عریضه به امام زمان مجرب است . متن عربی دعای عریضه به امام زمان را در ادامه قرار دادیم …

,نوشتن عریضه,نوشتن عریضه به امام زمان,نوشتن عریضه به امام حسین,نوشتن عریضه برای امام زمان,نوشتن عریضه به حضرت ابوالفضل,نوشتن عریضه به امام رضا,نوشتن عریضه به حضرت عباس,نوشتن عریضه به زبان پشتو,نوشتن عریضه برای امام رضا,نوشتن عریضه به خدا,عریضه نوشتن به امام زمان نی نی سایت,چگونگی نوشتن عریضه به امام زمان,کیا با عریضه نوشتن به امام زمان حاجت گرفتن,نوشتن عریضه امام زمان,طریقه نوشتن عریضه امام زمان,نحوه نوشتن عریضه به حضرت ابوالفضل,عریضه نوشتن برای حضرت عباس,طریقه نوشتن عریضه به خدا

متن دعای عریضه به امام زمان,متن عربی عریضه امام زمان برای حاجت

عریضه نوشتن به امام زمان,متن عریضه امام زمان,عریضه نویسی به امام زمان,عریضه فارسی و عربی به امام زمان,عریضه حاجت خواستن از امام زمان

نوشتن دعای عریضه به امام زمان با ترجمه فارسی

نفس ارتباط با امام زمان (عج) و درخواست از وی آثار سازنده روحى و معنوی دارد.

این درخواست می تواند به صورت قلبى یا لفظى و حتى کتبى باشد.

نوشتن نامه کتبى براى حضرت راهى براى ایجاد ارتباط با او است و در وقت گرفتارى و حاجت مى توان این کار را انجام داد و به نحوه خاصّی از نوشتن نیاز ندارد.

تمام شیوه های موجود تنها مصداقی از ارتباط و در خواست از امام عصر (عج) است.

درخواست حاجت از ائمه اطهار (ع)، وقتى با نیّت خالصانه و صادقانه صورت گیرد، قطعاً سبب بذل توجه و عنایات خاصّ آنان خواهد شد

چون هیچ ارتباطى با منابع رحمت و فیض الاهی بدون پاسخ و اثر نمى ماند.

اما این به معناى اجابت خواسته مطرح شده و برآمدن حاجت نیست

زیرا برآمدن یک خواسته گاهى به جهات مختلف مصلحت نیست، که در این صورت برکات و نعمت هاى دیگرى در دنیا و آخرت براى او مقرر مى شود.

البته مجلسی (به نقل از مصباح کفعمی) نقل مى کند :

هر که حاجتى داشته باشد، آن را در رقعه و نامه اى بنویسد و در قبور یکى از امامان (ع) بیاندازد و یا آن را ببندد و مهر کند و از خاک پاک گل بسازد و نامه را در میان آن بگذارد و در نهرى یا چاهى عمیق یا گودال آبى بیاندازد و آن نامه به حضرت صاحب الزمان (عج) مى رسد و آن حضرت عهده دار برآوردن حاجت او مى گردد.

و نامه اى که نوشته مى شود با این عبارت است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ کَتَبْتُ إِلَیْکَ یَا مَوْلَایَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ مُسْتَغِیثاً وَ شَکَوْتُ مَا نَزَلَ بِی مُسْتَجِیراً بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ بِکَ مِنْ أَمْرٍ قَدْ دَهِمَنِی وَ أَشْغَلَ قَلْبِی وَ أَطَالَ فِکْرِی وَ سَلَبَنِی بَعْضَ لُبِّی وَ غَیَّرَ خَطَرَ النِّعْمَةِ لِلَّهِ عِنْدِی أَسْلَمَنِی عِنْدَ تَخَیُّلِ وُرُودِهِ الْخَلِیلُ وَ تَبَرَّأَ مِنِّی عِنْدَ تَرَائِی إِقْبَالِهِ لِی [إِلَیَ‏] الْحَمِیمُ وَ عَجَزَتْ عَنْ دِفَاعِهِ حِیلَتِی وَ خَانَنِی فِی تَحَمُّلِهِ صَبْرِی وَ قُوَّتِی فَلَجَأْتُ فِیهِ إِلَیْکَ وَ تَوَکَّلْتُ فِی الْمَسْأَلَةِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثَنَاؤُهُ عَلَیْهِ وَ عَلَیْکَ وَ فِی دِفَاعِهِ عَنِّی عِلْماً بِمَکَانِکَ مِنَ اللَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَلِیِّ التَّدْبِیرِ وَ مَالِکِ الْأُمُورِ وَاثِقاً مِنْکَ بِالْمُسَارَعَةِ فِی الشَّفَاعَةِ إِلَیْهِ جَلَّ ثَنَاؤُهُ فِی أَمْرِی مُتَیَقِّناً لِإِجَابَتِهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى إِیَّاکَ بِإِعْطَائِی سُؤْلِی وَ أَنْتَ یَا مَوْلَایَ جَدِیرٌ بِتَحْقِیقِ ظَنِّی وَ تَصْدِیقِ أَمَلِی فِیکَ فِی أَمْرِ کَذَا وَ کَذَا مِمَّا لَا طَاقَةَ لِی بِحَمْلِهِ وَ لَا صَبْرَ لِی عَلَیْهِ وَ إِنْ کُنْتُ مُسْتَحِقّاً لَهُ وَ لِأَضْعَافِهِ بِقَبِیحِ أَفْعَالِی وَ تَفْرِیطِی فِی الْوَاجِبَاتِ الَّتِی لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَیَّ فَأَغِثْنِی یَا مَوْلَایَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ عِنْدَ اللَّهْفِ وَ قَدِّمِ الْمَسْأَلَةَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی أَمْرِی قَبْلَ حُلُولِ التَّلَفِ وَ شَمَاتَةِ الْأَعْدَاءِ فَبِکَ بَسَطَتِ النِّعْمَةُ عَلَیَّ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ لِی نَصْراً عَزِیزاً وَ فَتْحاً قَرِیباً فِیهِ بُلُوغُ الْآمَالِ وَ خَیْرُ الْمَبَادِی وَ خَوَاتِیمِ الْأَعْمَالِ وَ الْأَمْنِ مِنَ الْمَخَاوِفِ کُلِّهَا فِی کُلِّ حَالٍ إِنَّهُ جَلَّ ثَنَاؤُهُ لِمَا یَشَاءُ فَعَّالُ وَ هُوَ حَسْبِی وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ فِی الْمَبْدَإِ وَ الْمَآل‏».

ترجمه :

ای مولای من، که درود خداوند بر تو باد.می نویسم در حالی که به تو پناه می برم ، بابت آنچه بر من نازل شده است. شکایت می کنم در حالی که به خداوند نیرومند و بلند مرتبه و سپس به تو پناه می برم،  بابت امری که مرا فرا گرفته استو قلبم را به خود مشغول ساخته است و فکرم را طولانی و بسیار نموده است و هوش و خردم را کاسته است و بزرگی نعمت خدا را در هنگام وقوع گرفتاری در نظرم دگرگون ساخته . دوست مرا رها کرده است و زمانی که روی آوردن آن امر به سوی من آشکار شد خویشاوند از من دوری جست و جان خود را به سلامت برد و تونایی و قدرت من از رویارویی و پاسخ آن درمانده استو بردباری ونیروی منیارای تحمل آن را ندارد.پس در آن به تو پناه می آورم و برای پاسخ و حل این نیاز خود به خداوند که مدح او بسیار است توکل می نمایم.در حالیکه علم دارم به مقام تو نزد خداوند که پروردگار عالمیان است و تدبیر امور بدست اوست و مالک امور است.در حالیکه اعتماد دارم به تو که برای شفاعت در امر من نزد خداوند که مدح او بسیار است ، سرعت خواهی داشت .در حالیکه به اجابت خواسته توسط خداوند تبارک و تعالی در این که خواسته مرا تعطا کند، یقین دارم و تو ای مولای من  سزاواری که گمان مرا درست و امید مرا به خودت راست گردانی و در این گرفتاری و مشکل (بیان حاجت )(

                                                                                                             )       در آنچه تحمل آن را ندارم و نمی توانم برآن هیچ صبری نمایم ، اگر چه سزاوار و مستحق آن امر و حتی چندین برابر آن باشم.آنهم به خاطر افعال قبیح و زشتم و تباه ساختن و کوتاهی در .اجباتی که برای خداوند عزوجل است.پس به فریادم برس ای مولای من که درودهای خداوند بر تو باد این هنگام که به تو پناه بردم  از خداوند عزوجل امر و خواسته مرا قبل از هدر رفتن و تباه شدن امر و شاد شدن دشمنان بخواه ، که نعمت به واسطه تو بر من گسترانیده می شود . از خداوندعزوجل برای من در کارم یاری و پیروزی قریب الوقوع به وسیله برآورده شدن آرزوهایم و نیکو شدن آغاز و آخر اعمالم و ایمنی از همه ترس ها در همه احوال  بخواه . همانا خداوند که مدح او بسیار است آنچه را بخواهد انجام می دهد و او برای من کافی است و در آغاز و انجام بهترین کسی است که می توان بر او اعتماد کرد.

آن گاه بالاى آن نهر جارى یا گودال آب مى آید و بر یکى از وکلاى حضرت اعتماد و توجه نماید

(یعنى به عثمان بن سعید عمروى یا فرزندش محمد بن عثمان یا حسین بن روح و یا على بن محمد سمرى که از وکلاى خاص حضرت حجت (عج) بوده اند)

و سپس نامه خود را در آن نهر و یا چاه و یا گودال آب بیاندازد که ان شاءالله حاجت او برآورده مى شود.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  دعایی مجرب از امام صادق در اصول کافی برای زیاد شدن رزق و روزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *