در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com ذکر فان حزب الله هم الغالبون برای غلبه بر دشمنان و موفقیت در کارهای مهم را قرار دادیم . ذکر عظیم الشان فان حزب الله هم الغالبون بخشی از آیه 56 سوره مائده می باشد که برای پیروزی و نصرت بر دشمنان و غال شدن و چیره شدن و شکست دادن دشمنان و موفقیت در کارهای مهم توصیه شده است به تعداد 1379 مرتبه خوانده شود . سایت ملکوتی ها …
,فإن حزب الله هم الغالبون,فان حزب الله هم الغالبون یعنی چه,فان حزب الله هم الغالبون ترجمه,فان حزب الله هم الغالبون به انگلیسی,فان حزب الله هم الغالبون معنی,فإن حزب الله هم الغالبون سورة,فإن حزب الله هم الغالبون تفسير,فإن حزب الله هم الغالبون معنى,فإن حزب الله هم المفلحون,آیه فان حزب الله هم الغالبون,معنی آیه فان حزب الله هم الغالبون,ألا إن حزب الله هم المفلحون معنی,تفسير آية فإن حزب الله هم الغالبون,ما معنى فإن حزب الله هم الغالبون,ألا إن حزب الله هم المفلحون إعراب,معنى ألا إن حزب الله هم المفلحون,سورة ألا إن حزب الله هم المفلحون,الاية ألا إن حزب الله هم المفلحون,اية فان حزب الله هم الغالبون,آیه ی فان حزب الله هم الغالبون
ذکر غلبه بر دشمن,ذکر موفقیت در کارهای مهم,معنی آیه فان حزب الله هم الغالبون
ذکر فان حزب الله هم الغالبون برای غلبه بر دشمنان و موفقیت در کارهای مهم
فإن حزب الله هم الغالبون تعداد ۱۳۷۹
(برای غلبه و نصرت بر دشمنان و موفقیت در کارهای مهم).
آیه 56 سوره مائده
وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
و هر کس که خدا و رسول و اهل ایمان را ولیّ و فرمانروای خود داند (فیروز است) که تنها لشکر خدا فاتح و غالب خواهد بود.
محل نزول:
این آیه در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است.
شأن نزول:
ابن شهر آشوب از امام باقر عليهالسلام نقل كند كه اين آيه درباره امام على مرتضى عليهالسلام نازل شده است. ابن بابويه بعد از چهار واسطه از ابوالجارود و او از امام باقر عليهالسلام نقل نمايد كه عده اى از يهوديان كه مسلمان شده بودند، نزد پيامبر آمدند كه از زمره آنها عبدالله بن سلام و اسيد بن ثعلبه (در كتاب وافى اسد بن ثعلبه ذكر شده است) و ابن يامين و ابن صوريا بودند، گفتند: يا نبى اللّه، موسى بعد از خود به يوشع بن نون وصيت كرد به ما بگو كه بعد از تو چه كسى وصى تو خواهد بود؟ سپس آيه «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ» نازل گرديد. بعد از نزول اين آيه، پيامبر فرمود: برخيزيد همه از جا برخاستند و به طرف مسجد رفتند. در همين موقع بود كه سائلى از مسجد بيرون آمد، پيامبر از او پرسيد: اى سائل آيا كسى به تو چيزى بخشيده است؟ گفت: بلى يا رسول اللّه اين انگشترى را به من بخشيده اند. پيامبر فرمود: چه كسى به تو بخشيده؟ سائل گفت: اين مرد كه مشغول نماز است و اشاره به سوى على نمود، پيامبر فرمود: در چه حالتى به تو بخشيد؟ گفت: در حالتى كه در ركوع بوده است سپس پيامبر تكبير گفت و تمام اهل مسجد تكبير گفتند.
سپس پيامبر فرمود: اى مردم على بن ابىطالب بعد از من ولى امر شما است. مردم گفتند: يا رسول الله ما خشنوديم به خدائى پروردگار ما و به رسالت و نبوت پيامبر ما و به پذيرفتن اسلام كه دين ما است و به ولايت على بن ابىطالب علیهالسلام ولى ما، سپس اين آية نازل گرديد
محمد بن السائب از ابوصالح او از ابن عباس نقل نمايد كه عبدالله بن سلام با عده اى از يهوديان كه اسلام اختيار كرده بودند، نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند و گفتند: يا رسول الله خانه هاى ما دور است و كسى نيست از براى ما حديثى و خبرى از شما بياورد و قوم ما هم وقتى كه مسلمان شديم ما را ترك گفتند و با ما نشست و برخاست نمى كنند و ازدواج و نكاح را از ما بريده اند و با ما تكلم هم نمى نمايند و اين امر از براى ما مشكلاتى بوجود آورده است سپس پيامبر آيه «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ» را تلاوت فرمود و از منزل بيرون آمد و به طرف مسجد رفت. در حالتى كه مردم در مسجد مشغول نماز بودند. در اين ميان سائلى را مشاهده فرمود كه از مسجد بيرون مى آمد به او فرمود: آيا كسى به تو چيزى بخشيده است؟ گفت: بلى يا رسول اللّه، انگشترى به من بخشيده شده است. پيامبر فرمود: چه كسى آن را به تو بخشيده است؟ گفت: اين مرد كه در حال نماز ايستاده و اشاره به على نمود. پيامبر فرمود: در چه حالتى به تو بخشيد؟ گفت: در حالتى كه در ركوع بوده است سپس پيامبر تكبير گفت و اين آية را قرائت فرمود
نکته ها
در آيهى قبل بيان شد كه مراد از «الَّذِينَ آمَنُوا»، حضرت على عليه السلام و امامان معصوم عليهم السلام هستند.
اوصاف حزب اللّه در سورهى مجادله آيه 22 چنين بيان شده است:
1. به مبدأ و معاد ايمان دارند.
2. با دشمنان خدا، دوستى نمىكنند.
اين آيه كه لزوم پذيرش ولايت خدا و رسول و امامان را بيان مىكند، مىفهماند كه مراد از «وَلِيُّكُمُ» در آيهى قبل، سرپرست و حاكم است نه دوست و ياور، چون تعبير «حزب اللّه» و غالب بودن آنان، اشاره به نظام قدرتمند و حكومت دارد.
«حِزْبَ»، در لغت به معناى گروه با قدرت و با صلابت است. «1»
چون پيروزى، بدون تشكيلات، مديريّت، قدرت، وحدت، جرأت و … امكان ندارد، پس «حزباللّه» بايد براى حاكميّت و غلبه اين صفات را داشته باشند.
حزباللَّه نه تنها غالب و پيروزند، بلكه رستگار نيز هستند. «حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»، «حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» «2»
درآيهى 52 همين سوره خوانديم كه گروهى از ترس حوادث، كفّار را ولّى خود مىگيرند، در اين آيه مىفرمايد: حزب اللَّه غالب است؛ يعنى وابستگان به كفّار مغلوبند، پس به سراغ آنان نرويد. فَتَرَى الَّذِينَ … يُسارِعُونَ فِيهِمْ …، وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ … هُمُ الْغالِبُونَ
پیام ها
1- حزب اللّه، تنها كسانىاند كه ولايت خدا، پيامبر و اهلبيت عليهم السلام را پذيرفته باشند. وَ مَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ … فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ
2- غلبهى نهايى با كسانى است كه ولايت خدا، پيامبر و اهلبيت عليهم السلام را بپذيرند. وَ مَنْ يَتَوَلَ … هُمُ الْغالِبُونَ
3- چون خداوند غالب است، «وَ اللَّهُ غالِبٌ عَلى أَمْرِهِ» «1»، وابستگان به او هم غالبند. «حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»
4- با وعدههاى الهى، حزب اللَّه به آيندهى خود مطمئن است. «هُمُ الْغالِبُونَ»
,دعای غلبه بر دشمن,دعای غلبه بر دشمنان,دعاي غلبه بر دشمن,دعای غلبه بر دشمن نی نی سایت,دعا غلبه بر دشمن,دعایی برای غلبه بر دشمن,دعا برای غلبه بر دشمن,دعا جهت غلبه بر دشمن,دعا برای غلبه بر دشمنان,دعا براي غلبه بر دشمن,دعای قوی غلبه بر دشمن,دعای مجرب غلبه بر دشمن,دعای قوی برای غلبه بر دشمن,دعای بسیار قوی برای غلبه بر دشمن,دعای غلبه به دشمن,دعا برای غلبه به دشمن,دعای بسیار قوی برای غلبه بر دشمن نی نی سایت,دعای مجرب برای غلبه بر دشمن