دعا برای شجاع شدن و نترسیدن,دعای رفع ترس و افزایش شجاعت مجرب و تضمینی

در این مطلب از سایت ملکوتی ها دعا برای شجاع شدن و نترسیدن,دعای رفع ترس و افزایش شجاعت مجرب و تضمینی را قرار دادیم . اگر آدم ترسویی هستید و ترس و دلهره زیادی دارید می توانید از دعای زیر برای رفع ترس و افزایش شجاعت و شهامت خود استفاده کنید …

در این مطلب به بررسی دعاهایی می‌پردازیم که می‌توانند به شما در تقویت شجاعت و غلبه بر احساس ترس کمک کنند. اگر در زندگی روزمره‌تان با دلهره و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید، این دعاهای مجرب و تضمینی می‌توانند راهی برای شما باشند تا به آرامش درونی رسیده و شهامت لازم برای مواجهه با چالش‌ها را پیدا کنید. با خواندن این دعاها، شما می‌توانید به تدریج احساس قدرت و اعتماد به نفس را در خود تقویت کنید و بر موانع ذهنی غلبه کنید. به یاد داشته باشید که با ایمان و نیتی خالص، می‌توانید به تغییرات مثبت در زندگی‌تان دست یابید.

دعا برای شجاع شدن و نترسیدن,دعای رفع ترس و افزایش شجاعت مجرب و تضمینی

دعا برای شجاع شدن و نترسیدن,دعای رفع ترس و افزایش شجاعت مجرب و تضمینی

دعای شجاعت و نترس شدن

افزایش شجاعت و کاهش دلهره و ترس به کمک دعاهای موثر، به طور کلی زندگی را دگرگون خواهد ساخت و آرامش کافی را به ارمغان می آورد. در ادامه برخی از دعاهای مناسب جهت رهایی از ترس و استرس های مداوم و افزایش شجاعت در افراد را برایتان گردآوری کردیم.

ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

ترجمه: هرچه را خدا خواهد همان شود و قوتی جز به خدا نیست.

این آیه را می بایست با خلوص نیت و رو به قبله ۷ مرتبه در حالی که دست راست خود را روی سینه خود قرار داده اید ، قرائت کنید.

بیشتر بخوانید  دعای فروش زمین و باغ و ملک و منزل مسکونی

دعای شجاعت و قدرت

وَ إِذَا قَرَأْتَ الْقُرآنَ جَعَلْنَا بَیْنَکَ وَبَیْنَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَهِ حِجَابًا مَّسْتُورًا

وَجَعَلْنَا عَلَى قُلُوبِهِمْ أَکِنَّهً أَن یَفْقَهُوهُ وَفِی آذَانِهِمْ وَقْرًا وَإِذَا ذَکَرْتَ رَبَّکَ فِی الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْاْ عَلَى أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا

ترجمه: و چون قرآن بخوانى میان تو و کسانى که به آخرت ایمان ندارند پرده‏ اى پوشیده قرار مى‏ دهیم و بر دل هایشان پوشش ها مى ‏نهیم تا آن را نفهمند و در گوش هایشان سنگینى قرار مى‏ دهیم و چون در قرآن پروردگار خود را به یگانگى یاد کنى با نفرت پشت مى کنند.

طبق روایات بیان شده خواندن آیات ۴۵ و ۴۶ سوره مبارکه الاسراء در کاهش ترس ، استرس ، اضطراب ، دلهره و … تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دعای همراه برای رفع ترس و افزایش شجاعت

اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ

وَ رُسُلِهِ اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ، اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ، اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ

امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ، اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا، اللهم عجــــل لولیک الفرج.

ترجمه: من به عظمت خدا پناه می برم به خدا و کتب او توکل می کنم خدایا خالصانه به تو پناه می برم برای رضای خدا به کلام خدا پناه می برم ، به رسول خدا پناه می برم ، به خدا و کتاب هایش ایمان دارم ، بر خدا و رسولانش توکل می کنم ، شهادت می دهم که معبودی جز خدا نیست.

ذکر دعا هفت جلاله، نوشتن آن بر روی کاغذ پاک و به همراه داشتن آن به صورت انگشتر ، گردنبند و … در افزایش شجاعت و کاهش ترس تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  طلسم ثروت و روزی از ابن سینا برای جلب ثروت و رزق و روزی فراوان

ذکری برای نترس شدن

الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب

ترجمه: کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان با یاد خدا آرام می گیرد.

آیه فوق را با یاد خدا و نیت پاک رو به قبله برای ایجاد احساس آرامش و رفع ترس خوانده شود.

دعا نترسیدن و کاهش استرس از امام صادق (ع)

بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اِنَّهُ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللَّهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْئٍ قَدْراً اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى کَنَفِکَ وَ فى جِوارِکَ وَاجْعَلْنى فى اَمانِکَ وَ فى مَنْعِکَ.

ترجمه: به نام خدا و به یارى خدا و توکل کردم بر خدا که براستى هرکه توکل کند بر خدا او برایش بس است براستى خدا برساند فرمانش را و قرار داده خدا براى هر چیز اندازه اى خدایا قرار ده مرا در کنف خود و در جوار خود و قرارم ده در امان و حفظ خودت.

طبق فرموده امام صادق (ع) این آیه را به هنگام ترس در شب قرائت کنید تا تاثیر آنی آن را در کاهش استرس و ایجاد آرامش مشاهده نمایید.

دعای مجرب و قوی برای شجاعت

اَللّهُمَّ آنِسْ وَحْشَتى ، وَآمِنْ رَوْعَتى ، وَاَعِنّى عَلى وَحْدَتى.

ترجمه: خدایا آرامش ده وحشتم را و ایمنى بخش به ترسم و کمکم ده بر تنهاییم.

این ذکر را پس از خواندن آیت الکرسی برای کاهش ترس و اضطراب و نیز افزایش شجاعت قرائت کنید.

سخن پایانی

دعای شجاعت و نترس شدن، به عنوان ابزاری معنوی و روانشناختی، می‌تواند در لحظات دشوار زندگی به ما آرامش و قدرت بخشد. با تکرار دعاهایی چون «ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم»، ما به یاد می‌آوریم که نیرویی فراتر از ما وجود دارد که می‌تواند ما را از ترس‌ها و دلهره‌ها رها سازد. این دعاها نه تنها به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند، بلکه باعث افزایش اعتماد به نفس و شجاعت در مواجهه با چالش‌های زندگی می‌شوند. با نیات خالصانه و توکل به خدا، می‌توانیم به اعماق وجود خود نفوذ کنیم و در برابر هر مانعی که بر سر راه‌مان قرار می‌گیرد، مقاوم‌تر شویم. در نهایت، یادآوری این نکته که «کسانی که ایمان آورده‌اند، دل‌هایشان با یاد خدا آرام می‌گیرد»، به ما قدرت می‌دهد تا با ایمان و اطمینان به پیش برویم و بدون ترس از ناشناخته‌ها، زندگی را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید  خواص گفتن 70 مرتبه اسم یا بدیع در هنگام دعا برای مستجاب شدن دعا

1. دعاهای افزایش شجاعت
2. کاهش دلهره و استرس
3. آرامش با دعا
4. آیات قرآنی برای شجاعت
5. ذکرهای کاهش ترس
6. توکل بر خدا
7. پناه بردن به خدا
8. دعاهای موثر در زندگی
9. ذکر برای نترس شدن
10. آیات قرآن برای آرامش
11. دعای امام صادق (ع)
12. تاثیر دعا بر روحیه
13. روش‌های افزایش شجاعت
14. ذکرهای مجرب
15. استفاده از آیات قرآن در مشکلات
16. دعا برای رفع اضطراب
17. تقویت ایمان و شجاعت
18. روش‌های کاهش ترس
19. آرامش در زندگی
20. تاثیر دعا بر کنترل استرس

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *