دعای ایجاد صلح و آشتی بین افراد قهر کرده با هم و تبدیل هرگونه دشمنی به دوستی

در این مطلب از سایت ملکوتی ها دعای ایجاد صلح و آشتی بین افراد قهر کرده با هم و تبدیل هرگونه دشمنی به دوستی را قرار دادیم . دعای زیر دعایی مجرب برای رفع اختلاف و دعوا و درگیری و قهر و ناسازگاری و دشمنی میان افراد و ایجاد صلح و آشتی و مهر و محبت و دوستی بین آنها مخصوص دو دوست یا زن و شوهر می باشد …

در این مطلب، دعای ویژه‌ای را معرفی می‌کنیم که به‌منظور ایجاد صلح و آشتی میان افرادی که به هر دلیلی از هم دوری جسته‌اند، طراحی شده است. این دعا با هدف رفع اختلافات و درگیری‌ها، قهر و ناهماهنگی‌ها و تبدیل دشمنی به دوستی و محبت، به خصوص برای دوستان یا زوج‌ها، کارآمدی خود را اثبات کرده است. با استفاده از این دعا، می‌توان به راحتی به قلب‌های شکسته آرامش بخشید و زمینه‌ساز تحکیم روابط انسانی و ایجاد فضایی سرشار از مهر و محبت گردید. این دعا نه‌تنها به بهبود روابط کمک می‌کند، بلکه به ما یادآوری می‌کند که دوستی و عشق، همواره بر دشمنی و قهر پیروز است.

دعای ایجاد صلح و آشتی بین افراد قهر کرده با هم و تبدیل هرگونه دشمنی به دوستی

دعای ایجاد صلح و آشتی بین افراد قهر کرده با هم و تبدیل هرگونه دشمنی به دوستی

دعای آشتی کـردن و رفع قهر

سید عباس کاشانی می‌فرماید:

برای آشتی دادن این آیه را سه مرتبه بخواند و بر روی کسی که قهر کرده بدمد البته آشتی خواهد کرد و عذر خواهد طلبید

وتمت کلمة ربک … العلیم

(سوره انعام آیه ۱۱۵)

📚خواص الآیات

دعا برای صلح و آشتی با اعضای خانواده و اهل بیت

اگر در خانه کسی قهر و ناسازگاری باشد این آیه را وقت نماز صبح نوشته در منزل مخفی کند صلح و آشتی شود

بیشتر بخوانید  آیه مجرب برای درمان ریختن مژه و جلوگیری از ریزش موی مژه

بسم الله الرحمن الرحیم
وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلاَ جُنَاْحَ عَلَيْهِمَا أَن يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَيْرٌ اللهم اصلح

بین اسم اشخاصی که قهر کرده اند بنویسد بحب نام طالبین صلح را ذکر کند یا الله یا الله یا الله بحق هذه الحروف برحمتک یا ارحم الراحمین

گلهای ارغوان ج 1 ص 94

دعای آشتی از راه

درصورتی که با فردی که راه دور است دچار مشکل شده اید و نمی توانید برای آشتی و ارتباط برقرار کردن او را ار نزدیک ملاقات کنید می توانید دعای زیر را به نیت آشتی با او بخوانید:

« اللَّهُمَّ اِقْذِفْ فِی قُلُوبِ اَلْعِبَادِ مَحَبَّتِی وَ ضَمِّنِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ رِزْقِی وَ أَلْقِ اَلرُّعْبَ فِی قُلُوبِ أَعْدَائِکَ مِنِّی وَ اُنْشُرْ رَحْمَتَکَ لِی وَ أَتْمِمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ اِجْعَلْهَا مَوْصُولَهً بِکَرَامَتِکَ إِیَّایَ وَ أَوْزِعْنِی شُکْرَکَ وَ أَوْجِبْ لِیَ اَلْمَزِیدَ مِنْ لَدُنْکَ وَ لاَ تُنْسِنِی ذِکْرَکَ وَ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ اَلْغَافِلِینَ»

دعای آشتی از راه نزدیک

برای برقراری صلح و آشتی و از بین بردن هر گونه بحث و اختلاف میان زن و شوهر، پدر و پسر، مادر و دختر و کل اعضای خانواده، آیت الکرسی را بیست و یکبار (بعد از اینکه هر بار آیه الکرسی را قرائت کردید یک مرتبه هم معوذتین را بخوانید) به مقداری نمک بخواند و نمک را در چهارگوشه خانه بپاشد. زمانی که نمک در خانه پاشیده می شود هم یک مرتبه آیه الکرسی بخواند. نمک پاشیده شده باید تا سه روز در چهارگوشه خانه باقی بماند و بعد روز سوم به بعد نمک را جمع کند. این دعای آشتی از راه نزدیک به اذن خداوند متعال مجرب و موثر است.

بیشتر بخوانید  دستور عظیم الشان برای فراخی رزق و روزی از پیامبر اکرم (ص)

(برگرفته از کتاب کنوز آل محمد استاد بابایی)

دعای آشتی بین دو نفر از راه دور

می توانید به نیت برقراری آشتی و صلح بین دو نفر از راه دور به نیت هر کدام از آنها 14 بار این دعا را بخوانید.

« إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَیٰ عَلَی الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ ۗ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ ۗ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ. ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَهً ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ. وَلَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ۚ إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ.»

دعای رفع کدورت از راه دور

این دعا را برای رفع کدورت بین دو نفر بعد از وضو گرفتن 14 بار بخوانید.

اللَّهُمَّ اِقْذِفْ فِی قُلُوبِ اَلْعِبَادِ مَحَبَّتِی وَ ضَمِّنِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ رِزْقِی وَ أَلْقِ اَلرُّعْبَ فِی قُلُوبِ أَعْدَائِکَ مِنِّی وَ اُنْشُرْ رَحْمَتَکَ لِی

وَ أَتْمِمْ نِعْمَتَکَ عَلَیَّ وَ اِجْعَلْهَا مَوْصُولَهً بِکَرَامَتِکَ إِیَّایَ وَ أَوْزِعْنِی شُکْرَکَ وَ أَوْجِبْ لِیَ اَلْمَزِیدَ مِنْ لَدُنْکَ وَ لاَ تُنْسِنِی ذِکْرَکَ وَ لاَ تَجْعَلْنِی مِنَ اَلْغَافِلِینَ

دعای صلح و آشتی فوری

اگر با فردی قهر کرده اید و می خواهید بیم تان صلح و آشتی برقرار شود و تمام کدروت ها از بین برود این دعای صلح و آشتی مجرب و فوری را بخوانید.

« عَسَي اللهُ اَن يَجعَلَ بَينَکُم وَ بَينَ الَذينَ عادَیتُم مِنهُم مَوَدَةً وَ اللهُ قَديرٌ وَ اللهُ غَفورٌ رَحيمٌ »

دعا برای آشتی بین دو دوست

برای برقراری آشتی ما بین دو دوست و رفع کدروت میان آنها باید این دعا برای آشتی بین دو دوست که در قسمت زیر آمده است را 7 بار بخوانید.

بیشتر بخوانید  دستور مجرب برای ایجاد حب و دوستی و محبت شدید میان زن و شوهر

« إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ. وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا. فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا. »(سوره نصر)

سخن پایانی

دعای آشتی و رفع قهر، همچون نوری در دل تاریکی‌های کدورت و ناآشتی می‌درخشد. در این دعا، با تکیه بر آیات قرآن و سنت‌های نیکو، امید به زندگی و بازگشت به صلح و صفا تجلی می‌یابد. سید عباس کاشانی در این راستا به ما می‌آموزد که با خواندن آیه‌ای خاص و دمیدن بر دل‌های خسته از قهر، می‌توانیم درهای محبت و همدلی را دوباره بگشاییم. این دعاها نه تنها در خانواده‌ها، بلکه در دوستی‌ها و روابط اجتماعی نیز کارسازند، چرا که با نیت خالص و توجه به رحمت الهی، می‌توانیم بار دیگر پیوندهای محبت را برقرار کنیم و از ترس و کدورت‌ها رهایی یابیم. در نهایت، دعا برای آشتی، دعوتی است به همدلی و همکلامی، تا دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و زندگی را به رنگ عشق و محبت بیاراییم.

1. دعا
2. آشتی
3. رفع قهر
4. سید عباس کاشانی
5. آیه قرآن
6. صلح
7. ناسازگاری
8. اعضای خانواده
9. دعا برای صلح
10. آیت الکرسی
11. نمک
12. برقراری ارتباط
13. رفع کدورت
14. دعای آشتی از راه دور
15. دعای آشتی از راه نزدیک
16. دعا برای آشتی بین دو دوست
17. دعای صلح و آشتی فوری
18. محبت
19. رزق
20. رحمت

#آشتی #دعای_آشتی #رفع_قهر #صلح_و_آشتی #دعاهای_مستجاب #خانواده #محبت #کدورت_زدایی

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *