در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com 30 متن دعای بادبند برای دفع باد بدن,درمان سنتی باد بدن در روایات را قرار دادیم . باد می تواند به صورت چرخشی در تمام اندام ها و مفاصل بدن بچرخد و موجب ایجاد ناراحتی و درد در تمام اندام ها و اعضای بدن شود . برای از بین رفتن و رفع باد بدن می توانید از دعای بادبند زیر استفاده کنید به همراه روشهای طب سنتی برای بادبندی در سایت ملکوتی ها …
,دعای بادبندی,دعای بادبندی چیست,متن دعای بادبندی,دعا بادبندی,دعای بادبند,دعای بادبند دندان,دعا بادبند,متن دعای بادبند,دعای بادبند چیست ,دعای باد بدن,دعا برای باد بدن,دعای دفع باد بدن,دعای دفع باد شکم,دعای رفع باد شکم,دعا برای دفع باد شکم,باد بدن,باد بدن از چیست,باد بدن چیست,باد بدن در بارداری,باد بدن در طب سنتی,باد بدن نی نی سایت,باد بدن بعد از زایمان,بدنم باد داره
دعای بادبند,دعای قوی بادبند,دعای مجرب بادبند,دعای قرآنی بادبند,دعای رفع بادبندی,دعای خارج شدن باد بدن,درمان باد بدن با طب سنتی,,سیر و عسل برای بادبند بدن,دعای دفع باد از بدن,روش و طریقه بادبند دفع باد بدن
متن دعای بادبند برای دفع باد بدن,درمان سنتی باد بدن در روایات
ریح یا باد چیست؟
انواع بادها و تاثیر آن بر شکل گیری طبایع:
وزش باد شمال… ……………….باعث ایجاد طبع ریح شده است
وزش باد صبا(شرق) ……………باعث ایجاد طبع بلغم شده است
وزش باد دبور(غرب)… ………….باعث ایجاد دوطبع مرّه سودا وصفرا میشود
وزش باد جنوب……………………باعث ایجاد طبع دم
پس زمانیکه در معرض این بادها قرار بگیریم طبع آنها ، طبع بدنمان را تحت تاثیر قرار میدهند و به سمت طبع خود متمایل میکنند که در نتیجه باعث مریضی های مختلف از جمله درد ریح می شوند.
روش های دیگر برای درمان درد ریح از نظر طب سنتی اسلامی
ذکر حوقله:
« بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم »
برای دردهایی که متحرک است در بدن، هفت بار بعد از نماز صبح، هفت بار بعد از نماز مغرب توصیه شده است.
خوردن سیر: درمان دیگر برای ریح سیر خوردن است که باعث می شود ریح از بدن خارج شود، سیر بادشکن است، قدیمی ها هم می گفتند که برای دردهایی که از باد باشد سیر توصیه می کنند.
ایجاد عطسه: با استفاده از دارویی که از طریق بینی استفاده می شود هم راه دیگری برای خروج ریح از بدن است؛ در عربی به بینی انف می گویند و به دارویی که از بینی استفاده می شود هم انفیه می گویند.
باز گذاشتن دهان حین خواب: یکی دیگر از درمان ها این است که موقع خواب، انسان دهانش را باز بگذارد چرا که ریحی که موقع خواب در بدن می پیچد باعث کج شدن دندان ها می شود که همه در روایات آمده است.
حنا و خضاب: حنا گذاشتن و خضاب کردن باعث طرد کردن ریح می شود، موقعی که انسان می خوابد دهانش باز باشد موقع خواب زردی دندان را از بین می برد، بخارات از بدن خارج می شود.
عسل: درمان دیگر عسل است که بهترین طریق استفاده از آن صبح ناشتا یک قاشق عسل با سه تا دانه سیاه دانه است.
ترب سیاه یا ترب سفید: ترب هم باد را طرد می کند.
زنیان و مغز گردو: زنیان و مغز گردو را هم به صورت مساوی آسیاب و شبها استفاده میکنند که مصلح ماست هم هست. چون دردهای ریح بیشتر شب اتفاق می افتد.
ملاحظات:
در روایات اشاره شده یا سه یا پنج یا هفت سیر هفته ای یک بار مصرف شود، به صورت پخته در غذا رنده شود، چون مخصوصا اگر شما بخواهید سیر بخورید تا سه روز نباید از خانه بیرون بروید، سیر خام هم چون بو می دهد روزهای تعطیل مثلا پنجشنبه جمعه اگر در منزل هستید، رنده بکنید در غذا بپزید و بخورید بویش از بین می رود، یا اگر با سرکه طبیعی باشد بویش از بین می رود.
گاهی در درمان بیماران با علائمی مواجه میشویم که علیرغم درمانهای معمول پاسخ مناسبی نمیبینیم و یا علائم آنها با دانستههای طب کلاسیک قابل توجیه نیست، در این موارد شناسایی علل بیماریها و درمان آنها از دیدگاه طب ایرانی میتواند کمککننده باشد.
یکی از این علل، گازهای (باد یا ریح) درونی است؛ هدف از این پژوهش، معرفی ریح (نوعی گاز)، انواع و علل تولید آن در بدن بهعنوان یکی از علل مادی بیماریزا (در کنار علل چهارگانه سوء مزاج) در طب ایرانی است.
مواد و روشها:
این پژوهش، یک مطالعه کیفی است که در آن از روش تحلیل محتوای سوماتیو برای تحلیل کتب معتبر طب ایرانی و منابع الکترونیک استفاده شد.
یافتهها:
مفهوم باد در طب سنتی چینی و تبتی نیز دیده میشود، ولی آنچه در متون طب ایرانی بهعنوان “ریح یا باد” معرفی میگردد مادهای با ماهیتی شبیه گاز است که در بدن تولید میشود و نوع مفید آن در تسهیل فرایندهایی چون دفع طبیعی مدفوع، نعوظ و … نقش داشته و نوع مضر آن، بهعنوان یکی از عوامل مهم بیماریزا در بیش از 90 نوع از بیماریها همچون انواعی از سردرد، سرگیجه، صرع، تنگی نفس، درد مفاصل، کلیه و مثانه و… معرفی میگردد. در این مطالعه تعریف، علل، انواع و علائم ریح پدیدار و تبیین شد.
با توجه به شمار بالای بیماریهای ناشی از ریاح (باد یا گاز)، در طب ایرانی و مفهوم گازوترنسمیتر در طب نوین، به نظر میرسد که بایستی تمامی درمانگران گازها را نیز بهعنوان یکی از علل بیماریزایی در نظر گرفته و با تشخیص و درمان مناسب به بهبود مؤثر بیماران کمک کنند.
برای باد بدن روایت شده:
چون برای نماز واجب وضو بسازی، پیش از نماز و بعد از آن بر وَرَم بخوان:
«لَوْ أَنْزَلْنٰا هٰذَا الْقُرْآنَ عَلىٰ جَبَلٍ» تا آخر سوره «حشر»
و در هنگام خواندن آن تدبّر کن، که انشاءالله تعالی وَرَم آرام خواهد شد.
میسر می گوید : امام صادق علیه السلام فرمودند :
برای هر گونه ورم در بدن که بیم آن می رود به مشکلی تبدیل شود این آیه را با وضویی که برای نماز واجب گرفته ای بخواند و پیش از نماز و پس از آن ورم خود را با آن تعویذ کن
آن آیات این است :
آیات 21 الی 24 سوره حشر
لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱﴾
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ ﴿۲۲﴾
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ ﴿۲۳﴾
هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۲۴﴾
ریح
التهابات و دردهای شدیدی است که در بدن وجود دارد و در حال حرکت و چرخش است. کسی که در معرض هوای سرد قرار بگیرد، قسمتی از بدن که در معرض باد قرار گرفته، قرمز و متورم و ملتهب میشود.
این ریح اختصاص به قسمتی از بدن ندارد و عوارض آن در هر طبعی متناسب با آن ظاهر میشود و چه بسا تمام بدن را درگیر میکند و در تمام بدن وجود داشته باشد و آن ریح شابکه میگویند
درمان
شنبلیله و انجیر
امام کاظم (ع):برای بادی که اعضای بدن را درگیر میکند و خام (بلغم سوخته) و سردی در مفصلها، دوکف (54 گرم) شنبلیله و یک کف (27 گرم) انجیر خشک را بگیرید و آنقدر آب بر آن بریزید که روی آنها پوشیده شود و در یک ظرف تمیز بپزید و آن را صاف کنید و یک روز بخورید و یک روز نخورید و مجموع روزها به اندازه یک ظرف معمولی از آن خورده شود.
2. سعوط : با عنبر و زنبق
ریح(یکی از طبائع چهارگانه)
مکررا میآید که مثلا این گیاه برای باد مفید است ولی زیاد معلوم نیست که مراد از باد چیست؟ آیا باد معده است و یا بادی است که در بدن میچرخد و هر مدتی در جائی در بدن به شکل درد و التهاب در بدن ظهور پیدا میکند؟
بادی که الان مورد بحث است راجع به بادی است که در بدن میچرخد.
أَمَّا الرِّيحُ فَإِنَّهُ مَلِكٌ يُدَارَى
و اما باد پس پادشاهی است که باید با آن مدارا کرد
باد چه چیزی است که باید انسان با آن مدارا کند و پادشاه است؟ این سوالی است که شاید جواب کافی داده نشده است. اولین احتمال این است که مراد چیزی است که امروزه به آن «التهاب» میگویند. چون باد باید از جنس هوا و باد باشد تا مسئله حرکت تحقق پیدا کند. التهاب در هر جای بدن میتواند به وجود بیاید.
وجه شبه بین باد و التهاب این است که حرکت دارد و در هر مکانی از بدن میتواند بروز کند. و چون جای التهاب ورم میکند گویا اینکه آن مکان را باد کرده اند. سرخ شدن جای ملتهب نیز مانند سرخ شدن صورت در برابر بادهای سرد زمستان است.
بنابراین حرکت التهاب و ورم و سرخی متولد از التهاب، آن را شبیه به باد کرده است. پس شاید نزدیک ترین معنا به باد، التهاب امروزی است.
روایتی داریم که میفرماید باد برای انسان ضرر دارد بلکه دشمن انسان است. اما عرض کردیم باد، یکی از طبائع چهارگانه است و طبائع دشمن انسان نیستند بلکه بدن بر آن ها استوار و قائم است و بدون طبائع زنده ماندن ممکن نیست. پس چگونه باد که جزء طبائع است دشمن انسان است؟
در روایت آمده است:
الطَّبَائِعُ أَرْبَعٌ الدَّمُ وَ هُوَ عَبْدٌ وَ رُبَّمَا قَتَلَ الْعَبْدُ سَيِّدَهُ وَ الرِّيحُ وَ هُوَ عَدُوٌّ إِذَا سَدَدْتَ لَهُ بَاباً أَتَاكَ مِنْ آخَرَ وَ الْبَلْغَمُ وَ هُوَ مَلِكٌ يُدَارَى وَ الْمِرَّةُ وَ هِيَ الْأَرْضُ إِذَا رَجَفَتْ رَجَفَتْ بِمَنْ عَلَيْهَا فَقَالَ أَعِدْ عَلَيَّ فَوَ اللَّهِ مَا يُحْسِنُ جَالِينُوسُ أَنْ يَصِفَ هَذَا الْوَصْف
یعنی طبایع چهار گونه است، دم که در راستای خدمت به انسان مسخر شده است و چه بسا همین برده سید خود را بکشد و باد که دشمن است هنگامی که دری که از آن وارد شده است را ببندی از در دیگری وارد میشود
دم بار کشی میکند و اکسیژن و مواد غذایی را جا به جایی میکند.
معلوم میشود که باد تنوع و راه های گوناگونی دارد. این همان صفت عفونت و التهاب است. ممکن است لوزه یا چشم و یا بینی و یا گوش و یا روده و یا معده و یا ریه ها التهاب پیدا کند. جلوی هر کدام را بگیری ممکن است مکان دیگر ملتهب شود.
این تعبیر ظریفی در بیان التهاب است. این وصف شاید در طب سنتی و طب بوعلی سینا برای التهاب بیان نشده باشد. ولی طب جدید این مسئله را دارد و آن را به عنوان التهاب مطرح میکند. این آیا ابتکار خود بشر است یا از روایات استفاده کرده اند که واقعا معلوم نیست.
بودن باد در بدن ضروری است و بدون باد فعالیت و زنده بودن غیر ممکن است. این امر چگونه با دشمن بودن باد سازگار است؟ شاید مراد از دشمن بودن، غلبه کردن باد است. مانند دم که چه بسا میتواند به وسیله فشار آوردن و پاره شدن رگ، قاتل انسان شود. بنابراین این دمی که در راستای خدمت انسان است میتواند کشنده هم باشد.
یک مقدار از این بحث ها در جلد اول مطرح شده است.
بیشتر روایات باد را به عنوان پادشاه معرفی کرده اند ولی در این روایت از باد به عنوان دشمن یاد شده است.
شبیه همین تعبیر درباره بلغم آمده است و میفرماید «خصم جدل» یعنی دشمنی است که اهل کشمکش و مجادله و درگیری است:
وَ أَمَّا الْبَلْغَمُ فَإِنَّهُ خَصْمٌ جَدِلٌ إِنْ سَدَدْتَهُ مِنْ جَانِبٍ انْفَتَحَ مِنْ آخَر[3]
یعنی و اما بلغم همانا منازعه کننده ای مجادله گر است که اگر راه او را از جانبی ببندی از راه دیگر باز میگردد.
بنابراین باد میتواند بیماری و مشکل ساز باشد در عین اینکه بودن آن برای حیات انسان ضروری است.
افرادی که پزشکی بدن و فیزیولوژی بدن را خوانده اند متوجه میشوند که چنین چیزی را میتوانیم به التهاب تعریف کنیم. چیزی که برای ما مهم است پیشگیری و راه درمان باد است.
قدیمی ها باد را به درد میگفته اند گویا باد را مرادف با درد میگرفته اند که به نظر میرسد چیزی بیشتر از این است که درد به همراه التهاب است و درد متحرک است.
یقینی است که درد متحرک باد است و از قرائن و شواهد استفاده میشود که التهاب هم باد نامیده میشود.
درمان غلبه باد با سیر
اگر کسی مبتلا به درد متحرک است و همیشه بدن او دچار التهاب است درمان آن سیر است. از روایات استفاده میشود که سیر درمان التهاب است. امروزه همه میدانند که سیر آنتی بیوتیک قوی است و میکروب را از بین میبرد:
مَنْ أَرَادَ أَنْ لَا يُصِيبَهُ رِيحٌ فَلْيَأْكُلِ الثُّومَ فِي كُلِّ سَبْعَةِ أَيَّام
یعنی کسی که میخواهد مبتلا به باد نشود یکبار در هفته سیر بخورد.
استفاده میشود که ریح میتواند هر جایی از بدن را درگیر کند.
سیر درمان و دارو است و هفته ای یکبار باید مصرف بشود. اگر کسی هفته ای یکبار سیر مصرف نکند در معرض ابتلا به درد متحرک است.
البته این روایت بیشتر در راستای پیشگیری است. بعید نیست که از این روایت درمان هم استفاده بشود.
کسی هر وقت مبتلا به دردی میشد یک عدد سیر میجوید و میخورد که شاید از این روایت استفاده کرده باشد. التهاب اگر ظاهری باشد میتوان روی آن سیر بمالند و اگر التهاب درونی باشد سیر مصرف شود. به جای استفاه از آنتی بیوتیک های سمی و داروهای شیمیایی سیر مصرف شود.
سیر هم غذا است و هم داروی خوبی برای التهاب ها است.
مقدار مصرف سیر برای جلوگیری و درمان، چه اندازه است؟
چون صحبت از اکل است و صحبت از دارو نیست، باید مقدار مصرف آن معتد به باشد. شاید با خوردن یک عدد سیر «اکل» صادق نباشد. شاید حداقل مصرف، سه عدد سیر باشد. بنابراین در هفته سه عدد سیر خورده بشود تا به بیماری التهاب مبتلا نشود.
این روایت، خبر واحد است و ما تعدد نقل میخواهیم. البته روایات دیگر داریم که میفرمایند سیر درمان است و سیر از درمان های عمومی است. شاید این روایت تایید روایات دیگر باشد. دلیل دارو بودن سیر این است که سیر در ترکیب مهمترین داروهای اسلامی مانند داروی شافیه و داروی حضرت محمد(ص)، وجود دارد. بنابراین سیر داروی عمده و مهمی است و از روایات استفاده میشود که سیر میتواند درمان کل بیماری ها باشد بنابراین سیر، درمان التهاب و عفونت ها به طریق اولی خواهد بود.
بنابراین این قرائن و شواهد این خبر واحد در رساله ذهبیه را تایید میکند.
درمان غلبه باد عسل
الْعَسَلُ شِفَاءٌ لِطَرْدِ الرِّيحِ وَ الْحُمَّى
یعنی عسل درمان است برای دفع کردن باد و تب
عسل باد و تب را از بدن بیرون میکند. این مسئله قرینه دیگری بر این است که مراد از باد، عفونت و التهاب است زیرا التهاب و عفونت نوعا سبب تب میشود.
چون ریح و تب قرین یکدیگر آمده است شاید روشن میشود که بین باد و تب ارتباطی وجود دارد.
بیرون کردن تب از بدن به معنای بیرون کردن عامل تب از بدن است. مشابه این عمل برای ریح اتفاق میافتد. بنابراین باد ارتباطی با باکتری دارد که باید عامل آن از بدن بیرون رود و سرکوب شود.
احتمال دیگر این است که مراد از ریح، درد متحرک است. میتوانیم هم درد متحرک و هم التهاب را قبول کنیم. در اول کتاب خواندیم که عسل درمان کل بیماری ها است. و چون عسل درمان کل بیماری ها است بنابراین میتوانیم قبول کنیم عسل درمان هر دو احتمال است.
باد در بدن چیست,برای باد بدن چی خوبه,علت زیاد خارج شدن باد از بدن چیست,باد بدن نشانه چیست,علت خارج شدن باد از بدن چیست,باد سرد در بدن چیست,باد سرخ در بدن چیست,علت باد گرفتگی بدن چیست,درمان باد بدن چیست,علت باد بدن چیست,بادکش بدن چیست,باد كردن بدن در بارداري,پیچیدن باد در بدن در بارداری,رفع باد بدن در طب سنتی,درمان باد بدن در طب سنتی,درمان باد شکم در طب سنتی,رفع باد شکم در طب سنتی,علت باد شکم در طب سنتی,باد شکم و طب سنتی,باد شکم در طب سنتی,درمان باد شکم در طب سنتی اسلامی,درمان باد شکم در طب سنتی نی نی سایت,باد شکم نی نی سایت,باد شکم نوزاد نی نی سایت,باد شکم شوهر نی نی سایت,باد شدید شکم نی نی سایت,باد شکم در بارداری نی نی سایت,باد شکم در خواب نی نی سایت,بی اختیاری باد شکم نی نی سایت,بوی بد باد شکم نی نی سایت,درمان باد شکم نی نی سایت,باد شکم بعد از زایمان سزارین,باد شکم بعد از زایمان طبیعی,باد شکم بعد از زایمان,علت باد شکم بعد از زایمان طبیعی,درمان باد شکم بعد از زایمان,رفع باد شکم بعد از زایمان,بی اختیاری باد شکم بعد از زایمان,علت باد شکم بعد از زایمان,باد شکم بعد زایمان,علت باد در بدن چیست,برای باد شکم چی خوبه,برای باد شکم نوزاد چی خوبه,برای باد شکم بچه چی خوبه,برای خوابیدن باد شکم چی خوبه,برای نفخ و باد شکم چی خوبه,برای باد شکم چه خوبه,برای باد شکم چی خوبه بخوریم,برای باد شکم چی خوبه نی نی سایت,برای باد نفخ شکم چی خوبه