جایگاه علم حروف و اعداد در علوم غریبه – دانش جفر
دراین پست از سایت ملکوتیها جایگاه علم حروف و اعداد در علوم غریبه – دانش جفر ر ا قرار داده ایم.شناخت حروف یکی از راه های بررسی در علم اعداد و جفر می باشد.در علوم غریبه به علم اعداد و حروف همان دانش جفر گفته می شود.
جایگاه علم حروف و اعداد در علوم غریبه – دانش جفر,علم اعداد چیست,علم اعداد شیخ بهایی,علم اعداد در جدول,علم اعداد فرشتگان,علم اعداد در قرآن,علم اعداد در یونان,علم اعداد و اصول شب,علم اعداد در دفینه یابی,علم حروف ابجد,علم حروف شیخ بهایی,علم حروف و اعداد,علم حروف در جدول,علم حروف جفر,علم حروف ابن عربی,علم حروف در قران,علم حروف الاسماء,علم جفر چیست,علم جفر علامه حسن زاده آملی,علم جفر انلاین,علم جفر امام علی,علم جفر,علم جفر رائفی پور,علم جفر شیخ بهایی,علم جفر جامع
جایگاه علم حروف و اعداد در علوم غریبه – دانش جفر
علم حروف و اعداد یا دانش جفر
علم حروف و اعداد یا دانش جفر یکی از راههـای بـررسی و تحقیـق در این مسیـر ، شنـاخت حـروف الفبـا
میباشد . هر حرف الفبا نمادی است که از لایه های مختلف هستی عبور کرده و با خود پیامی را به همراه دارد .
حروف مانند بدن و اعداد مانند روح آن بدن است و ارتعاش و امواجی که از هر حرف الفبا در جهان جاری و ساری میشود به شکل « میدان نیرویی » است که بر محتوای ماده تأثیر میگذارد و به جهان شکل می بخشد
همچنین خواندن هر حرف الفبا نیز صوتی ایجاد مینماید که با توجه به درجه اقتدار و نیت خواننده آن صوت ، انرژی خاصی تولید میکند که بر ماده پیرامون ما که در محتوای جهان چهار عنصری تعریف میشود تأثیرات شگرفی ایجاد مینماید.
یکی از مهمترین نکات اساسی در شاهکار آسمانها و زمین یعنی کتاب قرآن، اعتقاد به جهان غیب است چنانچه پس از سوره حمد بلافاصله در ابتدای سوره بقره چنین آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیم – الم – ذلک الکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین
بدون هیچ شک این کتاب راهنمای پرهیزگاران است.
آنانکه نماز میخوانند و زکات میپردازند و به جهان غیب ایمان دارند.
اعتقاد به جهان غیب یکی از خصوصیات مهم شخص مؤمن است و در قرآن ، جهان غیبْ جهان خدا و فرشتگان درگاه الهی مطرح شده است.
از دیدگاه عرفانی ، جهان دارای چهار بعد است : ناسوت یا جهان فانی و مادی ، ملکوت (جهان ملائک) ، جبروت (جهان معنا) ، و لاهوت (جایگاه عرش کبریایی ).
در ناسوت ، جهان با چشم سر قابل رویت است ولی در بقیه ابعاد برای درک جهان غیب ، چشم دل یا چشم بصیرت نیاز است تا بتوان اسرار و حقایق را دریافت.
در ابتدا این اعتقاد به جهان غیب است که خواندن نماز و دادن زکات و دیگر مسایل دینی را معنا می بخشد و اعمال عبادی را حول محور الهی ، هدفمند و جهتدار و متمرکز میسازد.
با این تفاسیر ، اعتقاد به این نکته که : الرحمن علم القرآن خلق الانسان علمه البیان . خداوند رحمان بیان و نطق و گفتار را در خلق انسان از اهم مراتب وجود قرار داده است و گفتار و بیان ، همه از اصوات و حروف و نمادهای الفبایی تشکیل یافته و هر نماد دارای اقتدار و پیامی است که خداوند در نگارش آنها سوگند یاد فرموده :
ن و القلم و مایسطرون قسم به قلم و به آنچه مینگارد.
دانش حروف و اعداد یکی از جالبترین و عمیق ترین مفاهیم را برای اندیشه پژوهشگرِ آدمی به ارمغان میآورد.
تا به حال برای یافتن پاسخ سـؤالات خویش و یا پیدا كردن شخصی قابل اعتماد كه بتوانید بدون هیچ دغدغه با او مشكلات خود را مطرح كنید یا معلمی كه از او راهنمـایی بخواهید، به چند مدرسه و كلاس وكتاب و درس و… مراجعه نموده اید؟ تاكنون چند كتاب و مقاله به زبان سـاده و سلیس و بدون غلط راجع به علوم غریبه مطالعه كرده اید؟ آیا با صرف اینهمه وقت و بـودجه به آنچه میخواستید رسیده اید؟
پیامبر اكرم محمد (ص) آمد تا صراط مستقیم را به مردم نشان دهد و مردم را به دین خدا و اعتقاد به جهان غیب و عالم فرشتگان و رعایت عدل و قـوانین شرع دعوت كند. اولیـن ودیعه كه برای امت خود به امانت گذاشت كتاب آسمانی بود و پس از آن عتـرت و خاندان مباركش كه همه در راه آرمانهای الهی تا پای جان كوشیدند
كتاب آسمانی قرآن كه توسط مولود كعبه گردآوری شده و قرنهاست كه در دل و جان مسلمانان نور هدایت تابانیده، سرتاسر از واژه ها و حروف تشكیل یافته و اسماء الهی كه راه گشا و آرام بخش دلهاست همه از حروف و كلمه تركیب گردیده و شكل همه اذكار و اصوات و صداها با حروفات به تصویر كشیده شده است.
آیا تا به حال به این موضوع فكر كـردهاید كه برای محافظت از نیروهای منفی چرا به خواندن چهار قل سفارش شده ایم و یا چرا سوره تـوحید ثلث قرآن است و سه بار خـواندن آن برابر یكبار ختم قـرآن میباشد و یا اگر حرف ف هر روز دویست بار به مدت خاصی تكرار شود راز لا اله الا الله بر دل شخص هویدا میگردد و یا ….. چرا و چگونه چنین چیزهایی امكان دارد؟
مگر پا در مدرسه عالم نگذاشته ایم تا به صفت الهی علم آراسته شویم و زاد و توشه سفر آخرت به آسمان های بالا را هر چه غنی تر بربندیم؟ مگر نه اینكه عمر این جهان در برابر جهان آخرت جز نیم ـروزی یا نیم شبی بیش نیست؟ پس چرا سرگردانی؟! پس چرا سر در گریبانـی؟! بیایید از اول الفبا بیـآموزیم! الفبـای عشق. الفبای فـرشتگان. الفبـای اولیـا الله.
نکات مهم
تحقیقات نشان میدهد هیچ فردی نباید بدون آگاهی و آشنایی با دانش حروف و اعداد ذکری از نام های الهی انتخاب نماید زیرا اذکار و اسماء الهی دارای نیرو و اقتداری هستند که اگر بدون محاسبه و تحقیق مورد استفاده قرار گیرد زندگی افرادِ ناآگاه را زیر و رو کرده و بدون دانستن عنـاصـر هـر نـام ، درجـات و تعـداد دقیـق آن حتی فـرد را دچـار بیمـاری وناراحتی های جسمانی ، روحی و روانی می سازد
نکته دوم : هیچ فردی نباید به دلیل علاقه زیاد به خداوند نادانسته به دیگران ذکری بدهد و یا از دیگری ذکری بگیرد زیرا فرد دهنده ذکر به عنوان « دلیل راه » باید قادر باشد بار تمام گناهان و مشکلات ذکر گیرنده را بر دوش بکشد و راه درست و غلط را به او بنماید و قادر به مهار تلاطمات روحی و روانی او باشد
نکته سوم : هدف آدمی از انتخاب نام الهی چیست؟ هر نام دارای معنای خاصی است و با تکرار یک نام به عنوان ذکر دائمی ، معنا و مفهوم آن نام در زندگی شخص متجلی میگردد . بدون هدف و بدون توجه به مفاهیم عمیق و دقیق نباید وارد این وادیها شد
نکته چهارم : باید توجه داشت که نامهای الهی با فرشتگان و نیروهای جهان غیب در ارتباط است . شخص ذاکر باید بسیار مراقب اعمال و رفتار خود باشد و شرایط و آداب شایسته را دارا باشد و همواره خود را در محضر خداوند و فرشتگان او بداند
نکته پنجم : فرد در طی دورهای خاص میتواند به درجهای برسد که ناخودآگاه بخشی یا مراتبی از ذکر در وجود او فعال میگردد و ممکن است هر چه فکر کند و یا به زبان آورد ، عیناً اتفاق بیافتد در نتیجه باید کاملاً مراقب خواستهها و زبان خود باشد تا ناآگاهانه به خود و دیگران آسیبی وارد نسازد. تزکیه نفس و رعایت ادب سرآمد این امور است
نکته ششم : در مراحل بالاتر، وقتی ذکر فرد فعال شود مورد آزمونهای بسیاری قرار میگیرد تا لایق ورود به سرا پرده های اسرار عوالم غیب گردد. این آزمونها شاید به قدری ساده به نظر آید که به راحتی نادیده گرفته شود و شخص از آن آزمون به ظاهر بی مقدار هم مردود شود و گاهی این آزمونها بسیار سخت و طاقت فرسا میشود. در سلوک عملی نکته ها بسیارند
گر مرد رهی میان خون باید رفت . راه انبیاء و اولیاء الهی راه آگاهی و از خود رستن و ایثار است. پس از دانستن ، نوبت عمل کردن فرا می رسد یعنی رها شدن از منیت ها و با جهان هستی یکی شدن
افراد بسیاری را میبینیم و میشنویم که از صبح تا شامگاهان تسبیح به دست گرفته و میلیونها بار ذکر نام الهی را با امواج صوتی به جهان مخابره میکنند اما هیچ هدف الهی خاصی را دنبال نمی کنند. نه به دنبال تزکیه نفس خود هستند و نه از این امانت الهی به درستی پاس میدارند و دچار کبر و غرور از زیادی عبادت خود می شوند. نه افراط و نه تفریط هیچیک پسندیده نیست
این نکات و ریز بینی ها در برابر عظمت راه و برای ورود به وادیهای ناشناخته ، قطره ای از آگاهی ها و آمادگی ها و پاک سازیهای لازمِ راه است.عبور از سراب دنیا و آلوده نشدن به ناپاکی ها و گذر از تنگناهای آزمون ها برای تعالی روح و ارتقای درجه عقل و ورود به لایه های نورانی عالم هستی وظیفه هر فرد مؤمن است
دانش جفر دارای شاخه های گوناگون و متفاوتی است که هر یک کاربرد خاص خود را دارد
یکی دیگر از شاخه های کاربردی آن در جزوه شماره ۱۱ با نام « پیش بینی و کنترل » به صورت مستقل معرفی شده است .
این دانش از جداول الفبای جفر جامع یا کبیر نشأت گرفته است و شاخه دیگری نیز وجود دارد که از ارزش عددی الفبای صغیر استفاده می شود . اعتقاد اصلی زیر بنای این شاخه از علوم ، پذیرش وجود موکل حروف الفبا می باشد
این موکلین چیستند و یا کیستند و چگونه می توان به وجود آنان پی برد و طبقات هستی و موجودات ساکن هر طبقه و بسیاری نکات دیگر را می توان دراین شاخه از علم بررسی نمود
ریشه الفبای عربی و فارسی به حروف الفبای عبری و آرامی ارتباط می یابد
تعداد این حروف ۲۲ حرف است که ۳ حرف آن الف – م – ش حروف مادر یا خالق و مولد هستند که از نظر دوایر انرژی به ۳ دایره از صفات خداوند در آفرینش ، نگهداری و تربیت و سوم اعمال تغییرات تا بازگشت به اصل اختصاص می یابد و یا نشانه خدا ، انسان و کائنات محسوب میشوند
هفت حرف دیگر یعنی : ب – ج – د – ک – ف – ر – ث
حروف مرکب هستند که دارای دو صدا بوده ، یک صدای قوی و یک صدای ضعیف که با هفت فلک در ارتباطند
و ۱۲ حرف ساده که نماد بروج دوازده گانه هستند
این ۲۲ حرف در اشکال هیروگلیف نیز دارای نقش و نگار خاص خود بوده و ریشه در تاریخ باستان و برجهای بابل دارند
بسم الله الرحمن الرحیم
از دیدگاه علم حروف و اعداد ، بابل در اصل ،
باب اییل است (به معنای دری به سوی خداوند )
که به دوره اکد و سومر در ایران قدیم بر میگردد.
اییل کلمه ای است منسوب به الله که در انتهای نام فرشتگان در همه ادیان به صورت پسوند قرار دارد . جبراییل ، میکاییل ، عزراییل و اسماییل ، رافاییل ، …
و داستان برج بابل ، آسمانخراش زیگورات مانندی برای پرستش مردوک خدای آفریننده که خود فرزند خدای آبها بود را بیان میکند و چون مردمان آن زمان طغیان پیشه کردند دچار خشم خدا و متفرق گشتند و این شهر در آخر به دست کوروش شاه هخامنشی سقوط کرد
نگاهی به تاریخ گذشته اقوام آریایی و سرزمین پهناور ایران باستان و تمدنهای از میان رفته در طول زمان همراه با فراز و نشیبهای بسیار و کشف قوانین تاریخ یکی از چالش برانگیز ترین مباحثی است که ذهن پویا و کنجکاو آدمی را به خود مشغول می سازد. کمتر کسی است که پا به این بخش از علم گذاشته باشد و عطش سرکش خود را مهار زده باشد زیرا فرد تشنه و تشنه تر برای دانستن حقایق گذشته میگردد
بخش مهمی از تاریخ ایران در مرز کنونی ایران و عراق و منطقه بین النهرین به برجهای بابل ارتباط می یابد
و چنانچه عراق را وارونه بخوانید « قارع » است که قرآن کریم میفرماید : القارعة مالقارعه و تو چه دانی که قارعه چیست !… نار حامیه ، در حصار آتشی گدازنده
جایگاه علم حروف و اعداد در علوم غریبه – دانش جفر,علم اعداد چیست,علم اعداد شیخ بهایی,علم اعداد در جدول,علم اعداد فرشتگان,علم اعداد در قرآن,علم اعداد در یونان,علم اعداد و اصول شب,علم اعداد در دفینه یابی,علم حروف ابجد,علم حروف شیخ بهایی,علم حروف و اعداد,علم حروف در جدول,علم حروف جفر,علم حروف ابن عربی,علم حروف در قران,علم حروف الاسماء,علم جفر چیست,علم جفر علامه حسن زاده آملی,علم جفر انلاین,علم جفر امام علی,علم جفر,علم جفر رائفی پور,علم جفر شیخ بهایی,علم جفر جامع
برگرفته از سایت دعاگو مرجع ادعیه و اذکار قرآنی
چطور از فرشتگان مقرب الهی کمک بگیریم برای برآوردن حاجت؟
در صحیفه سجادیه دعایی در مورد ملائک مقرب هست